در خصوص بیمه نکاتی بدانیم:
نوشته شده توسط : animoshaver

هنگام کرایه خودرو با راننده برای مسافرت های برون شهری یا درون شهری حق دارید از اعتبار گواهی نامه راننده و از اعتبار و کفایت بیمه نامه خودرو و از فقدان عیب و نقص در خودرو، آگاه و مطمئن شوید.
کرایه ای که می پردازید در حقیقت بابت خرید خدمات و منافع خودرو با لحاظ این ویژگی هاست.


با حقوق مالیاتی خود آشنا شوید!
یادتان باشد که شما به عنوان مالیات دهنده ، حق دارید هزینه هایی همانند هزینه اجاره منزل و محل کسب، هزینه های درمان و داروی خود و افراد تحت تکفل، هزینه تحصیل خود و همسر و فرزندان، هزینه بیمه های ثالث و بدنه خودرو و آتش سوزی منزل و کارگاه، هزینه پرداختی بابت بیمه عمر، هزینه تعمیرات منزل و محل کسب، هزینه عوارض صنفی و شهرداری، هزینه سود تسهیلات بانکی دریافتی، هزینه اخذ مجوزهای قانونی را به عنوان هزینه های قانونی خود در اظهارنامه مالیاتی بیاورید و اداره امور مالیاتی مکلف است هزینه های واقعی انجام شده در این موارد را از درآمد شما کسر و سود و نهایتا مالیات متعلقه شما را پس از کسر این هزینه ها محاسبه و اعلام کند.
هزینه های قانونی یادشده را اداره امور مالیاتی باید بپذیرد.


اهمیت مستندسازی آثار زلزله از دیدگاه حقوقی

زلزله ممکن است باعث تخریب دیوارها، ساختمان ها، تاسیسات، ماشین آلات، انبارها ، محصولات، نابودی دام ها و فراتر از اینها باعث مرگ انسان ها شود.

در همه موارد یادشده به منظور استفاده از پوشش های بیمه ای و حمایت های قانونی و حفظ حقوق موجود باید نسبت به آثار، صدمات و تخریب های ناشی از زلزله اقدام گردد.
دریافت گزارش های به موقع و دقیق از مراجعی همانند آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، بیمارستان، دهیاری، بخشداری ، فرمانداری، شهرداری، پلیس راه، کلانتری، کارشناسان رسمی دادگستری، تامین دلیل از طریق شورای حل اختلاف و....مبنی بر ورود خسارت مالی و جانی در جهت جبران خسارات وارده یا حفظ حقوق موجود ضرورت دارد.
از گزارش های تهیه شده رونوشت خوانا و تصویر برابر اصل شده تهیه کنید


مدارک مورد نیاز برای طرح دعوا علیه کارفرما در اداره کار

۱- رونوشت (کپی) شناسنامه کارگر ، صفحه اول و دوم
۲- رونوشت قرارداد کار
۳- رونوشت آخرین فیش حقوقی (اگر موجود باشد)
۴- هر گونه مدارکی که نشان بدهد بین کارگر و کارفرما ، رابطه کار وجود داشته است (همانند چک های صادره کارفرما در وجه کارگر بابت حقوق و...، رسیدهای واریز حقوق به حساب بانکی کارگر، برگ مرخصی، لیست بیمه و...)


بایسته های حقوقی معاملات ملکی و ساختمانی 

استعلام های قانونی که پیش از انجام معاملات ملکی و ساختمانی ، لازم و مفید است:
1: استعلام از شهرداری برای دریافت:
مفاصاحساب شهرداری ، عوارض نوسازی ، عوارض پسماند ، عوارض پسماند غیرمسکونی، عوازض آموزش و پرورش و سایر عوارض ملی و محلی
2: استعلام از اداره امور مالیاتی برای دریافت:
مفاصا حساب های مالیاتی مربوطه (همانند مالیات بر ارث، نقل و انتقال، مالیات بر اجاره و....)
3: استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت
گواهی احراز هویت دقیق مالک یا مالکین، اطمینان از عدم بدهی یا تعهد وثیقه ای فروشنده درباره ملک به مراجع قضایی و بانکی و قانونی ( در رهن بانک بودن یا نه) و اطمینان از توقیف بودن ملک مورد معامله و اطمینان از ممنوع المعامله نبودن فروشنده
4: استعلام از تامین اجتماعی درباره ساختمان ها و محل هایی که بعنوان کارگاه یا محل کسب و کار ، مورد استفاده بوده اند برای دریافت:
مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره خانواده، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید





:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: